Jak być bardziej towarzyskim i rozmownym w pracy
Autor: Kamil Czechowski
Poza tymi najczęstszymi, praca niesie ze sobą dodatkowe problemy i wyzwania dla ludzi naturalnie mniej towarzyskich, nieśmiałych i małomównych. Mówimy tu o pracy biurowej. Tutaj trzeba się obracać wokół wielu ludzi. Nie można wybierać, których chcesz spotkać, a których nie.
Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które pomogą Ci stać się kimś bardziej towarzyskim i rozmownym.
- Miej świadomość, że inni nie będą zbyt tolerancyjni dla ciebie.
Nieśmiałość prowadzi do unikania kontaktu z innymi ludźmi, ale inni ludzie często postrzegają ją jako powściągliwość czy arogancje.
Dlatego powinieneś zacząć mówić ludziom o swojej nieśmiałości.
Nieśmiałość odzwierciedla osobisty dyskomfort. Musisz nauczyć się akceptować siebie, swoje wady i tajemnice, jak również pozytywne cechy, które możesz wnieść w kontaktach z innymi ludźmi. Jeśli zaakceptujesz to, że jesteś nieśmiały, ułatwi ci to interakcje z innymi, nie tylko w pracy.
- Bierz udział w spotkaniach po pracy.
Jeśli będziesz pomijać to zbyt często, wtedy wszyscy będą znać się coraz bardziej ze sobą, a Ty będziesz w tyle i Tobie będzie trudniej, aby dołączyć do nich później.
Przeważnie jest to bardzo dobry czas aby poznać kolegów i koleżanki z pracy, ponieważ niektórzy ludzie po pracy mogą mieć zupełnie inne oblicze niż w czasie pracy. Surowy kierownik może okazać się bardzo zabawną osobą, kiedy nie wykonuje swoich obowiązków.
Stres i presja mogą pomóc wyjść złym częścią osobowości na powierzchnię. Osoba, która jest nie miła przez pewien okres czasu może być całkowicie miła po ukończeniu jakiegoś ważnego projektu.
Po drugie według badań około 80% ludzi w Polsce jest niezadowolonych ze swojej pracy, dlatego gdyby mogli, nie pracowali by tutaj, więc mogą oni być bardziej opryskliwi i nie towarzyscy w pracy niż poza nią.
Poznanie współpracowników z bardziej osobistej strony znacznie ułatwi ci rozmowę w późniejszym czasie.
- Bądź pomocny i miły.
Nie potrzeba wiele, często prosta uprzejmość sprawi, że staniesz się lubianą osobą w swoim miejscu pracy.
- Zdaj sobie sprawę, że to nie zawsze będzie wina Twojej nieśmiałości i małomówności.
Z niektórymi współpracownikami po prostu nie znajdziesz wspólnego języka, i jedyną rzeczą którą możesz zrobić jest zaakceptowanie tego faktu, bez obwiniania siebie o taki stan rzeczy. Oczywiście to nie oznacza, że powinieneś zaniechać wszelkich prób rozmowy. Nie możesz stać się bratnią duszą ze wszystkimi w dziale, ale próby nawet byle jakiej rozmowy sprawią, że atmosfera może stać się mniej niezręczna.
- Śmiej się.
- Temat do rozmowy/przygotuj się
Ze współpracownikami nie podzielisz się swoimi sekretami ponieważ nie znasz ich na takim poziomie jak przyjaciół, dlatego tutaj przeważnie należy się trzymać ogólnych tematów, takich jak pogoda, ostatnie wydarzenia, wątki z seriali, sport itd.
W dowolnym czasie kiedy jesteś w pracy możesz być zmuszony do rozmowy. Nigdy nie wiesz, kiedy ktoś rozpocznie z tobą rozmowę w biurze lub kiedy napotkasz kogoś przy ekspresie do kawy.
Zawsze możesz mieć przygotowane jakieś tematy rozmów lub listę pytań w swojej głowie, których możesz użyć, dzięki czemu pozwoli ci to rozpocząć rozmowę z ludźmi w tych pierwszych kilku sekundach, gdy się spotykacie. Możesz na przykład zwrócić uwagę na interesujące nowości, które miały miejsce w weekend i dostosować to do rozmowy w poniedziałek.
Praca sama w sobie jest powszechnym tematem rozmowy. Gdy w rozmowie pojawia się niezręczna cisza, można to wypełnić pytaniem o stan jakiegoś projektu lub dowolnym innym związanym z pracą. Jeśli wszystko inne zawiedzie, rozmawiaj o pogodzie.
Dobrą rzeczą jest to, że w pracy przeważnie każdy próbuje się dogadać.
Podejmuj wysiłek rozpoczynania rozmów. Używaj pytań: Jak minął wekkend/urlop? Podejmowanie wysiłku pokazuje, że chcesz być przyjazny i chcesz z nimi rozmawiać.
- Pojawiaj się na przyjęciach i spotkaniach
Artykuł pochodzi ze strony: Bylemniesmialy.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Komentarze
Prześlij komentarz
Proszę zostaw pozytywny komentarz. Dziękuję.